GłównaSchematPodręcznikLinkiForum
skocz do końca lista wątków

Zsypaniec do pustego warre z jednoczesnym poddaniem matki UN

Wątek zamknięty z powodu braku aktywności od ponad 180 dni.

Jak w tytule tematu. Ponieważ nie sprawdziło się wyrajanje z leżaka do warre to mój pszczelarz zaproponował mi zsypańca po jedej ramce z 5rodzin i poddanie matki UN po paru godzinach. Chcę je mieć u siebie przed akacją😅 Co mi powiecie na takie coś?? Co doradzicie żeby to przebiegło pomyślnie??
Forum ma blokadę 10 wpisów dziennie😶 w takich intensywnych momentach chyba mało. Da się może zmienić?
Moim zdaniem to jest najrozsądniejszy sposób zasiedlania ula Warré zaraz po naturalnej rójce. Zsypuje się pszczoły do pakietówki, zostawia na kilka godzin, żeby poczuły bezmateczność, a potem można im poddać matkę UN i uwolnić z klateczki po kilku dniach albo poczekać aż pszczoły uwolnią spod ciasta. Jestem początkujący i żaden ze mnie ekspert, ale mnie w taki sposób gładko poszło zasiedlenie moich obydwu uli. Od samego początku nie chciałem się bawić w kombinowanie z ulami ramkowymi, ramkami do Warré w ramkach wielkopolskich i tym podobne, bo tu ryzyko, że coś pójdzie nie tak jest spore. A zsypaniec/pakiet może od razu zabrać się do roboty w nowym ulu. Ja kupiłem pakiety z trzech rodzin, żeby się nie ścinały i u mnie wszystko jak na razie jest ok :) Filip
Filipie możesz dokładniej opisać jak postąpiłeś z matką?
Naturalne rójki są najlepsze, to metoda doskonalona przez miliony lat. W następnej kolejności wydzielenie pszczoły rojowej, zasypanie całej rodziny. Pszczoły spokrewnione, w odpowiednich kastach i strukturze. Podzielone na odpowiednie rolę. Pakiet to wygoda, metoda przeciwrojowe, lepsza dla dawcy niż dla biorcy. Ale ciągle lepsza niż odkłady, szczególnie jeśli chodzi o zaczynającego warreiste. Teraz trochę pszczelarskiej matematyki: decymetr plastra obustronnie zaczerwionego to 750 komórek, obsiedziany na czarno 500 Czyli 5 ramek wielkopolskich ok 20 tys powinno być ok Marcin